آموزش زبان چینی از پایه تا پیشرفته

آموزش زبان چینی از پایه تا پیشرفته

فهرست مطالب

آموزش زبان چینی

پیشرفت ها و توسعه روز افزون و روزانه چین در تمام زمینه ها اجتماعی، سیاسی و … به ویژه در دو زمینه اقتصادی و علمی باعث شده است که چین درحال تبدیل شدن به یک قطب اقتصادی و ابر قدرت جهانی شود و طبق برآوردهای متخصصین اقتصادی در حال پیشی گرفتن از آمریکا و تبدیل شدن به اولین و تاثیرگذارتری اقتصاد جهان است. بنابراین این مهم توجه همه جهان به خصوص ما ایرانی ها را به خود جلب کرده است.

از این رو تعداد افرادی که به فرهنگ و زبان چینی علاقمند بوده اند و یا هستند، خواهان تعامل در تمامی سطوح اقتصادی سیاسی و … با کشور چین می باشند. بنابراین این امر باعث شده است که دانستن زبان چینی هنگام ورود به چین برای سفر یا هر نوع کاری اعم از تجارت، بورس تحصیلی و ادامه تحصیل بسیار حائز اهمیت باشد و  در این راستا یا افراد شخصا به یادگیری زبان چینی بپردازند و یا اینکه از مترجم چینی استفاده کنند.

بنابراین کاملا واضح است که ترجمه چینی نقش بسیار مهمی در ایجاد روابط موثر و پایدار ایفا می کند و هرکس در این بخش فعالیت بیشتری داشته باشد لاجرم نتایج مطلوب تری هم می گیرد.

در نگاه اول زبان چینی برخلاف دیگر زبان ها یک زبان سخت و طاقت فرسا به نظر می رسد. البته این نگاه چندان هم اشتباه نیست. زبان چینی از تمام جهات (یعنی 4 مهارت زبان – گفتار، شنیدار، نوشتار، خواندن) به خصوص از دو جهت تلفظ و نوشتار با دیگر زبان ها کاملا متفاوت است که این خود فرآیند یادگیری این زبان را طولانی مدت کرده است.

بسیاری از افراد می پرسند آیا زبان چینی حروف الفبا دارد یا خیر؟ در جواب باید گفت: زبان چینی حروف الفبا ندارد و به جای آن یکسری کاراکتر که در زبان فارسی به آنها نویسه یا اندیشه نگار می گویند وجود دارد. تعداد این نویسه ها بسیار زیاد است ولی خبر خوشایند این است که برای یادگیری زبان چینی در حد قابل قبول به همه آنها نیاز نداریم. طبق آمارهایی که وجود دارد در حدود 3000 نویسه و 6000 کلمه برای درک مطلب و خواندن کتاب و روزنامه به صورت کلی فهم زبان چینی و ارتباط گرفتن با چینی ها نیاز است.

آموزش مکالمه زبان چینی (شرایط کلاس ها) + تماس با ما

آموزش زبان چینی عمومی به صورت کاملا مکالمه محور و با تمرکز بر روی دو مهارت گفتاری (Speaking) و شنیداری (Listening) در مجموعه ما صورت می گیرد. این دوره بیشتر به صورت بحث آزاد با توجه به ساختار و چارچوب کتاب های آموزشی می باشد.

بنابراین بیش از 70% زمان کلاس صرف گفت و شنود و بیان نکات مربوط به مکالمه و دستور زبان خواهد شد.

البته باید این نکته بیان شود که دو مهارت دیگر نوشتار (Writing) و خواندن (Reading) نیز به طور حتم تمرین خواهد شد.

این نوع دوره مناسب کسانی است که تمایل به دریافت مدرک HSK ندارند.

توجه: البته زبان آموزانی که در دوره های آموزش HSK شرکت می کنند و تمایل دارند توانمندی مکالمه و گفتاری خود را افزایش دهند با توجه به اینکه این کلاس ها با محوریت گفت و شنود و مکالمه است، شرکت در این کلاس ها گزینه بسیار ارزشمندی است.

هزینه هر ساعت (60 دقیقه) از این کلاس ها 250 هزار تومان می باشد.

توجه: به منظور آسایش حال زبان آموزان محترم، هر زبان آموز می تواند هزینه هر جلسه (هر ساعت از کلاس) را به صورت جداگانه بپردازد و نیازی به پرداخت یکجای هزینه کلاس ها نمی باشد.

فواید یادگیری زبان چینی

  • در درجه اول تعامل با کشوری که در حال تبدیل شدن نه تنها به یک قطب اقتصادی بلکه تبدیل شدن به اقتصاد اول جهان است.
  • در حا حاضر چین دومین اقتصاد بزرگ جهان است.
  • چین یکی از بزرگترین شرکای تجاری و اقتصادی ایران محسوب می شود.
  • بسیاری از شرکت های خوصوصی و دولتی ایرانی و چینی در چین و ایران تجارت می کنند و سرمایه گذاری های بلندمدتی با یکدیگر آغاز کرده اند.
  • علاوه بر جمهوری خلق چین و تایوان، چینی ماندارین (زبان معیار)، در جوامع مهم و تأثیرگذار چینی مثل اندونزی، تایلند، مالزی، سنگاپور، برونئی، فیلیپین و مغولستان نیز صحبت می شود.
  • یک پنجم مردمان کره زمین به زبان چینی صحبت می کند. چینی استاندارد (ماندارین) زبان مادری بیش از 873 میلیون نفر است که آن را به اولین و پر گوینده ترین زبان جهان تبدیل کرده است.
  • آشنایی با فرهنگ و تمدن چین که مانند تمدن و فرهنگ ما ایرانی ها یکی از قدیمی ترین و غنی ترین فرهنگ های جهان است و بیش از 5000 سال قدمت دارد.
  • ارتباط و تعامل با کشوری که بیش از 1.3 میلیارد نفر جمعیت دارد و یکی از پرجمعیت ترین کشور جهان محسوب می شود.

مطالعه زبان چینی راه را برای حوزه های مختلف مهمی مانند شناخت سیاست، اقتصاد، تاریخ باستان چین و … باز می کند. اما مطالعه چینی در نهایت به معنای مطالعه یک فرهنگ و یک قومیت است. در قلب تمدن چین میراث غنی از جمله انواع رمان های عاشقانه و حماسی و …، داستان های کوتاه، شعر، درام و اخیراً فیلم موجود است.

آنها ارزش ها، مبارزات، حساسیت ها، شادی ها و غم های این مردم را منعکس می کنند و اغلب بینش هایی را حتی در مورد صمیمی ترین احساسات مردم در گذشته یا سیاست های سطح بالای چین ارائه می دهند که در هیچ کجا یافت نمی شود.

این آثار به شما کمک می‌کنند بفهمید پشت این زبان چه چیزی وجود دارد، چه چیزی آن را قدرتمند می‌کند. یادگیری زبان چینی یک موضوع است و آگاهی از فرهنگ آن موضوع دیگری است.

 

آموزش آنلاین زبان چینی از مبتدی تا پیشرفته

توضیحات مربوط به آموزش آنلاین چینی (کلیک کنید) را می توانید در این قسمت به طور کامل مشاهده کنید.

شهریه به صورت ساعتی و یا اقساط قابل پرداخت است

آموزش حضوری زبان چینی از مبتدی تا پیشرفته

کلاس های حضوری آموزش زبان چینی که در قالب تدریس خصوصی زبان چینی و یا گروهی انجام می شوند، هم مانند کلاس های آنلاین می باشد با این تفاوت که مدرس در محل زبان آموز حضور دارد. از همه جهات مانند کلاس آنلاین بوده و دقیقا همان میزان کیفیت را دارد. در واقع هیچ تفاوتی از لحاظ کیفیت بین کلاس های آنلاین و حضوری وجود ندارد.

آموزش 0 تا 100 زبان چینی

در دوره های زبان چینی ما آموزش زبان چینی از فوق مبتدی تا پیشرفته آموزش داده می شود. منظورمان از فوق مبتدی این است که برای زبان آموزان محترمی که هیچگونه پیش زمینه ای ندارند، همه چیز از پایه آموزش داده می شود.

این آموزش ها شامل اولین و بنیادی ترین مرحله یادگیری زبان چینی که همان نویسه ها (کاراکترها) است و تا سطح پیشرفته ادامه دارد. بنابراین جای هیگونه نگرانی برای یادگیری این زبان نیست و تنها کاری که زبان آموزان محترم باید انجام دهند ممارست و لذت بردن در این مسیر است. ما یکی از تخصصی ترین سایت ها در حوزه زبان چینی هستیم و به بسیاری در حوزه یادگیری زبان چینی کمک کرده ایم.

یادگیری زبان چینی صرفا خواندن یکسری دستورزبان و کلمه نیست بلکه به کار بردن آن و استفاده از آن می باشد. ما شما را در این مسیر کمک می کنیم تا به اهداف خود در این زمینه برسید. اما باید به خاطر داشته باشیم که زبان آموزی یک فرآیند یک شبه و یا چند روزه و چند ماهه نیست و انتظار نتیجه سریع داشتن کاملا اشتباه است و تنها با ممارست حاصل می شود.

آموزش زبان چینی عمومی به صورت کاملا مکالمه محور و با تمرکز بر روی دو مهارت گفتاری (Speaking) و شنیداری (Listening) در مجموعه ما صورت می گیرد. این دوره بیشتر به صورت بحث آزاد با توجه به ساختار و چارچوب کتاب های آموزشی می باشد.

بنابراین بیش از 70% زمان کلاس صرف گفت و شنود و بیان نکات مربوط به مکالمه و دستور زبان خواهد شد.

البته باید این نکته بیان شود که دو مهارت دیگر نوشتار (Writing) و خواندن (Reading) نیز تمرین خواهد شد.

این نوع دوره مناسب کسانی است که تمایل به دریافت مدرک HSK ندارند.

توجه: البته زبان آموزانی که در دوره های آموزش HSK شرکت می کنند و تمایل دارند توانمندی مکالمه و گفتاری خود را افزایش دهند با توجه به اینکه این کلاس ها با محوریت گفت و شنود و مکالمه است، می توانند در این کلاس ها شرکت کنند.

هزینه هر ساعت (60 دقیقه) از این کلاس ها 250 هزار تومان می باشد.

توجه: به منظور آسایش حال زبان آموزان محترم، هر زبان آموز می تواند هزینه هر جلسه (هر ساعت از کلاس) را به صورت جداگانه بپردازد و نیازی به پرداخت یکجای هزینه کلاس ها نمی باشد.

مزیت آموزش زبان چینی توسط ما

  • انتخاب زمان برگزاری کلاس ها بر عهده زبان آموزان محترم می باشد.
  • ارائه دسترسی رایگان به زبان آموزان برای  کتاب های دوره و ارائه منابع مکمل.
  • کلاس ها کاملا مکالمه محور می باشند و تمرکز ما بر روی مهارت گفتاری (Speaking)  و شنیداری (Listening) می باشد. البته دو مهارت نوشتار (Writing) و خواندن (Reading) نیز به طور آموزش داده می شود.
  • دوره های آموزش زبان چینی در مجموعه ما توسط کتاب های بی نظیر دانشگاه پکن (که اکثر کتاب های آموزش زبان چینی توسط این دانشگاه تدوین می شود) برگزار می شود. همانطور که در بالا هم گفته شد تمرکز عمده ما برای تدریس بر روی دو مهارت گفتاری و شنیداری است که زبان آموزان به اعتماد به نفس کافی برای ارتباط  برسند.
  • ارائه و برگزاری دوره های مکالمه تجاری و بازرگانی برای تجار، بازرگانان
  • ارائه و برگزاری کلاس برای دانشجویانی که خواهان بورس تحصیلی و ادامه تحصیلی در چین هستند.
  • دوره های آموزش زبان چینی در مجموعه ما توسط کتاب های بی نظیر دانشگاه پکن (که اکثر کتاب های آموزش زبان چینی توسط این دانشگاه تدوین می شود) برگزار می شود. همانطور که در بالا هم گفته شد تمرکز عمده ما برای تدریس بر روی دو مهارت گفتاری و شنیداری است که زبان آموزان به اعتماد به نفس کافی برای ارتباط  برسند
  • هزینه های ما بسیار منطقی و مقرون به صرفه می باشد زبان آموز با اساتید مجرب و تحصیل کرده در دانشگاه های برتر زبان چینی کلاس خواهد داشت

تنوع در برگزاری کلاس های آموزش زبان چینی

بعد از کرونا و به دلیل مشکلاتی که این ویروس به وجود آورد، ساختار برگزاری کلاس ها هم به دلیل محدودیت های موجود تغییر کرد. بنابراین مجموعه ما تدابیری به منظور آسایش زبان آموزان محترم در اقسی نقاط ایران اتخاذ کرد. به این ترتیب کلاس های ما به صورت آنلاین و در سه بخش ترمیک، کلاس های نیمه خصوصی و کلاس های خصوصی برای کسانی که دارای محدویت زمانی و حتی جغرافیایی هستند برگزار می شود تا همه افراد با هر سنی و در هر زمانی و در هر کجای ایران و جهان بتوانند به خوبی آموزش های لازم را ببینند. به همین دلیل تصمیم برآن شد تا آموزش آنلاین زبان چینی ایجاد شود تا این مشکل را به خوبی حل کند.

باید به این نکته اشاره کرد که کلاس های آنلاین آموزش زبان چینی مجموعه ما هیچگونه تفاوتی با کلاس های حضوری آموزش زبان چینی از لحاظ کیفیت و کمیت ندارد.

شرکت در کلاس ها بستگی به شرایط شما دارد و می توانید هر کدام از آنها را که مایل هستید انتخاب کنید. در زیر به شرح انواع کلاس ها می پردازیم:

کلاس های تخصصی آموزش HSK

آزمون HSK یک آزمون بین المللی زبان چینی است که برای مهاجرت به چین و ادامه تحصیل در چین مورد استفاده قرار می گیرد. این آزمون توسط موسسه کنفوسیوس در جهان برگزار می شود. (این آزمون همانند آزمون های تافل و آیلتس برای زبان انگلیسی است)

همانطور که قبلا گفته شده موسسه کنفوسیوس دانشگاه تهران که در دانشکده زبان های خارجه دانشگاه تهران واقع است، مسئول برگزاری این امتحان در ایران می باشد. ما به صورت تخصصی و برای سطح های مختلف امتحان hsk شما را آماده خواهیم کرد.

منابع تدریس برای این آزمون مجموعه کتاب های HSK می باشند.

دانلود کتاب های آموزش زبان چینی

ما در سایت خودمان مجموعه از بهترین کتاب های چینی را برای شما عزیزان مهیا کرده ایم که می توانید از آنها به صورت خودخوان و یا در کلاس درس استفاده کنید. با مراجعه به بخش محصولات می توانید این منابع و کتاب های بی نظیر را مشاهده کنید.

مهاجرت تحصیلی به چین

در این چند سال اخیر و با توجه پبشرفت های چین در زمینه های مختلف به ویژه در حوزه های علمی و تخصصی بسیاری از افراد برای ادامه تحصیل خواهان مهاجرت به این کشور هستند. این دسته از زبان آموزان هم می توانند در کلاس های ما به صورت آنلاین و یا حضوری شرکت کنند. این کلاس ها به شدت به این دوستان در زبان چینی کمک خواهد کرد.

زبان چینی چگونه زبانی است؟

زبان چینی استاندارد از لحاظ نگارش به دو دسته زبان چینی ساده شده (Simplified Chinese) و زبان چینی باستانی (Traditional Chinese) تقسیم می شود. نگارش نویسه ها (کاراکترهای) چینی ساده شده بسیار ساده تر از چینی باستانی است.

وقتی در مورد زبان چینی صحبت می کنیم باید بدانیم که از لحاظ نوشتاری دو نوع نوشتار در چین وجود دارد. اما سوال اینجاست که برای یادگیری زبان چینی، نوشتار چینی سنتی یا نوشتار چینی ساده شده را یاد بگیریم؟ برای رسیدن به پاسخ با ما همراه باشید.

ویژگی های جذاب زبان چینی

زبان چینی عمدتا گرامر نسبتاً ساده ای دارد. امادر برخی موارد ریزه کاری هایی دارد که به سادگی نمی توان متوجه شد. برخلاف غالب زبان ها مثل فرانسوی، آلمانی یا انگلیسی، ایتالیایی، اسپانیایی و … که افعال صرف می شوند، در زبان چینی افعال صرف نمی شوند. بنابراین نیازی به حفظ اشکال دیگر فعل و یا زمان افعال وجود ندارد. مثلا در زبان انگلیسی افعال 3 شکل دارند مانند (go, went, gone) اما در زبان چینی فقط یک فعل وجود دارد و فقط باید همان فعل را یادگرفت. به عبارت دیگر فعل یک شکل دارد و مانند زبان انگلیسی 3 شکل و قالب ندارد.

مسئله دیگر این است که در برخی زبان ها کلمات دارای جنسیت هستند. مثلا در زبان عربی کلمات داری دو جنسیت مذکر و مونث بوده و یا در زبان آلمانی دارای سه جنسیت مذکر، مونث و خنثی هستند اما در زبان چینی اینطور نیست. یعنی در زبان چینی مانند فارسی کلمات یک شکل دارند و خبری از مذکر، مونث و یا خنثی بودن نیست.

error: